woensdag 12 december 2012

Gezond, en nog lekker ook!

Vandaag een late shift. Om mijn huisgenoten het koken te besparen, grijp ik dan vaak terug naar gerechtjes die je van tevoren samenstelt, en die de moment zelf alleen nog de oven in gezwierd moeten worden.
Binnen deze voedselcategorie is koken en papillote vast en zeker de gemakkelijkste manier om tewerk te gaan (of tekeer te gaan?) in de keuken. Snijd alles fijn, draai het in aluminiumfolie, en leg in de oven. Klaar!
Het is ook nog eens belachelijk gezond: je stoomt groenten en vis of schaaldieren, zonder gebruik van vetstoffen, en met maximaal behoud van smaak.
Vandaag waren het vispapillotjes, en Ebly (ook nog eens supergezond).
Recept? Voor zover je van een recept kunt spreken dan toch.
Hier is het:
Ingrediƫnten voor 4 personen:
- 4 visfilets (Ik had deze keer Pacific schar, maar je kunt van alle soorten vis nemen. Ik let vooral op ecologische impact.)
- 4 wortels
- 2 knollen venkel
- 2 stengels prei
- Peper, zout, en Asian spice mix 
Bereiding

- Snijd alle groenten fijn. Kijk naar de hardheid van de groenten. Hoe langer iets moet garen, hoe kleiner je het moet snijden. Zo is alles tegelijkertijd klaar. 


- Leg 4 grote stukken zilverpapier klaar. Het moet groot genoeg zijn om alles in te pakken, en er moet ook nog wat ruimte over zijn voor de stoom die vrijkomt. Ik neem altijd een dubbele laag, voor de stevigheid.
- Verdeel de groenten over de stukken zilverpapier, maar laat de helft van de stukken folie vrij om toe te vouwen.
- Strooi er peper en zout over, en, niet te vergeten, mijn gouden potje: Asian spice mix (van Oil en vinegar).


 - Leg de visjes op de groentjes, en vouw de papillotjes toe.


- Zet een half uurtje in een oven van 180 graden, en smakelijk!
Een fotootje van het resultaat is er niet bij, wegens te donker, maar neem gerust van mij aan dat het er lekker uit zag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten